Institut Les Termes

• Augmenta la mida de la font
  • Mida de la font per defecte
  • Disminueix la mida de la font
Inici Departaments Ciències Socials

• Treballs de Recerca: 1r i 2n Batxillerat

L'alumnat de 2n de batxillerat visita el Museu del Gas

Correu electrònic Imprimeix PDF

El passat dimarts 21 de febrer, els alumnes de la modalitat de ciències socials de 2n de batxillerat vam anar a visitar el Museu del Gas que tenim a Sabadell. Un cop allà, ens van explicar mitjançant un joc com ens afectaria la construcció de centrals (de qualsevol tipus) en les emissions de CO2 i la contaminació.

20162017bat2socialsmuseugas

L'alumnat del 1r de batxillerat Social visita el Vapor Buxeda Vell

Correu electrònic Imprimeix PDF

El passat 19 de gener, els alumnes de 1r de batxillerat de la modalitat Social vam realitzar una sortida al Vapor Buxeda Vell. En aquesta sortida vam veure i conèixer diverses parts de la història referents al funcionament de les fàbriques de vapor.

També ens vam assabentar de l'evolució i l'activitat que es realitzava amb una màquina única, la màquina de vapor semifixa Wolf. A més, vam observar els llocs i les condicions on treballaven els obrers.

Heidy Mena  i Umaeima Haddadi

20162017bat1socialsbuxeda

L'alumnat de 3r ESO visita el Parlament de Catalunya i fa una ruta matemàtica per Barcelona

Correu electrònic Imprimeix PDF

El passat dimarts 13 de desembre vam fer una sortida a Barcelona que englobava les matèries de Socials i Matemàtiques. A la part de Socials vam fer una visita guiada al Parlament de Catalunya, on ens van explicar el seu funcionament amb un munt de dades interessants. A Matemàtiques vam visitar un seguit de llocs emblemàtics de Barcelona, com el Mercat del Born  o la plaça de Sant Jaume. En aquests llocs vam haver de prendre mesures o cercar cossos geomètrics, tot omplint un dossier. La sortida va durar de 08:00 del matí a 14:30  de la tarda i el mitjà de transport va ser el tren.

Marina Bolinches  i  Maria Montes  3r C ESO

20162017eso3parlament1

20162017eso3parlament2

L'alumnat de 2n ESO visita el campanar de Sant Fèlix

20162017eso2socialscampanar1

20162017eso2socialscampanar2

El passat dimarts 25 i dimecres 26 d’octubre, 2n d’ESO vam anar al campanar de Sant Fèlix i a la Casa Duran (ubicats al centre de Sabadell) com a sortida de Socials. Primer vam visitar el campanar de Sant Fèlix (s. XI), que està situat al costat del passeig de la plaça Major, on ens van explicar tota la història que hi ha darrera d’aquest edifici. A més a més, vam entrar i observar el seu interior. Després, vam visitar la Casa Duran (s. XVI), un mas que pertanyia als Duran, una família rica i important de Sabadell. Vam aprendre moltes coses i vam poder gaudir una altra vegada de la nostra ciutat.

Miriam Pastor (2A ESO)

Un grup d'alumnes de 1r batxillerat arriba a la semifinal local de la "Lliga de Debat"

Correu electrònic Imprimeix PDF

Un grup d'alumnes de 1r de batxillerat del nostre institut van participar el passat 6 i 7 de febrer a la fase local de la Lliga de Debat organitzada per la Xarxa Lluís Vives d'Universitats. El dia 7, en què van disputar la semifinal, també van assistir-hi com a públic la resta de companys de curs. Els representants del nostre institut van disputar tres debats, dels quals en van guanyar dos i en van perdre un -el de la semifinal-.

A sota teniu una foto de l'equip representant de l'Ins. Les Termes:

20162017bat1catfilodebat

L'alumnat de 1r ESO visita el Museu d'Història de Sabadell

Correu electrònic Imprimeix PDF

La setmana passada, els alumnes de 1r d’ESO van anar al Museu d’Història de Sabadell. La sortida va ser molt interessant; van poder veure com feien foc a la prehistòria i van poder fer eines com les que feien al Paleolític.

20162017eso1socialsmhs1

20162017eso1socialsmhs2

L'alumnat de 1r de batxillerat visita l'exposició sobre Ramon Llull "La màquina de pensar"

Correu electrònic Imprimeix PDF

El dia 16 de novembre els alumnes de 1r de batxillerat van visitar una exposició sobre Ramon Llull que es feia al CCCB (Centre de Cultura Contemporània de Barcelona) en motiu dels set-cents anys de la mort d'aquest pensador i escriptor medieval. La sortida estava organitzada per les matèries de Català i Filosofia, i els alumnes van poder-hi veure alguns aspectes relacionats amb la manera de pensar d'aquest autor.

20162017bat1llull1

20162017bat1llull2

20162017bat1llull3

L'alumnat de 2n ESO B i D visita el campanar de Sant Fèlix i la Casa Duran

campanar2neso2016

campanar2neso2016 2El dijous 28 d'abril els alumnes 2on. d'ESO B i D vam realitzar una sortida al campanar de Sant Fèlix i a la casa Duran. A les 10:00 hores del matí vam sortir de l'institut i vam marxar caminant fins allà, tot i que plovia molt. El grup B va visitar primer el campanar i el D la casa Duran. De la casa Duran el que més ens va sorprendre va se el festejador, ja que no sabíem que existia i ens va sorprendre la seva utilitat. El millor del campanar són les vistes que té de Sabadell. Després vam intercanviar-nos, va ser un gran matí, encara que ens vam mullar.